آشنایی با صنایع دستی ایران و جهان

اینجا قرار است که باهم، درمورد صنایع دستی ایران و جهان بیشتر بدانیم و درمورد کاربردهای متفاوت آنها در خانه و دیگر جاها آشنا شویم


صنایع دستی و سوغات ایران

صنایع دستی و سوغات ایران

ایران مکانی عالی برای خرید سوغاتی است و سخت است که خود را سرگرم نکنید. در واقع به دلیل تمدن بسیار قدیمی ، فرهنگ های غنی و همچنین موقعیت جغرافیایی ، نقش مهمی در هنرها و صنایع دستی جهان دارد.


تولید انبوه معمول نیست ، قیمت ها پایین و کیفیت به طور کلی بالا است ، حتی در اواخر بودجه بازار. طبیعتاً بازار بهترین مکان برای شروع جستجو است ، اگرچه بیشتر آنچه در مکان هایی مانند کرمان ، کاشان و همدان به فروش می رسد ، بیشتر با سلیقه های محلی سازگار است.


برعکس ، در مکان هایی مانند اصفهان و شیراز که توریست های خارجی بیشتر رایج هستند ، ممکن است کالاها از جذابیت بیشتری برخوردار باشند. اگر مشتاق معامله نیستید و وقت زیادی برای گشت و گذار ندارید ، سازمان های صنایع دستی ایران که توسط دولت اداره می شود ثابت کرده است - فروشگاه های قیمت در بیشتر مراکز استان ها.


مکان های مختلف در ایران در محصولات خاص تخصص دارند. اغلب ، دانستن بهترین مکان برای خرید چیزی به اندازه دریافت قیمت مناسب مهم است.


سوغات ایران در انواع مختلفی از غذا و نوشیدنی گرفته تا لباس یا صنایع دستی متنوع است. در اینجا لیستی از مهمترین موارد ذکر شده است:


گلیم ایرانی


یکی دیگر از صنایع دستی مهم و با ارزش که دارای شهرت جهانی است ، گلیمس ، یک حصیر تخت بافته شده دو طرفه و بدون گره است. این فرشها نسبت به فرشهای گره ای نازک و نرم هستند و بندرت به عنوان کفپوش استفاده می شوند. آنها به عنوان تشک نماز و دیوار آویز محبوب هستند.


زعفران ایران


کلمه زعفران از واژه عربی zafaran به معنی زرد گرفته شده است و از سال 1500 قبل از میلاد ذکر شده است. در بسیاری از نوشته های کلاسیک و همچنین در کتاب مقدس. زعفران یکی از معدود مواردی است که ارزش آن را دارد که از لحاظ طلا ارزش داشته باشد. نام گیاه شناسی آن crocus sativus است و به عنوان گرانترین ادویه در جهان معرفی شده است.


سرامیک و سفالگری ایران


صنعت سرامیک یکی از قدیمی ترین صنایع در جهان است. اولین اشیای سرامیکی حفر شده متعلق به 10 تا 12 هزار سال پیش در رشته کوه زاگرس در ایران مورد کاوش قرار گرفت که حاکی از تاریخی طولانی و درخشان در آن است. مطالعات باستان شناسی در ایران نشان داده است که سفال در ایران قدمتی به قدمت 8000 سال دارد.


فرش ایرانی


فرش ایرانی ، شناخته شده ترین صادرات فرهنگی ایران ، فراتر از یک کف پوش برای یک ایرانی است. فرش ایرانی نمایش ثروت ، سرمایه گذاری و بخشی جدایی ناپذیر از جشنواره های مذهبی و فرهنگی است و در زندگی روزمره مورد استفاده قرار می گیرد ، به عنوان مثال ، به عنوان حصیر نماز.


خاتم ایرانی


این یکی از بهترین آثار هنری صنایع دستی ایران است. قدیمی ترین نمونه بدست آمده است که فقط مربوط به دوره صفویه است. ایران امروز مهمترین مرکز منبت کاری در جهان است. مواد مورد استفاده در ساخت محصولات منبت کاری می تواند از طلا ، نقره ، برنج ، آلومینیوم و سیم پیچ خورده باشد. آثار هنری با قطعات منبت کاری ساخته شده از ارزش بالاتری وجود دارد.


مینیاتور ایرانی


مینیاتور نقاشی مینیاتوری بسیار مفصلی است که مضامین مذهبی یا اساطیری را از ایران به تصویر می کشد. این نقاشی های ظریف و سرسبز به طور معمول از نظر بصری خیره کننده هستند ، با سطحی از جزئیات که فقط با یک دست بسیار ظریف و یک برس بسیار کوچک قابل دستیابی است.


نقره کاری ایرانی


نقره کاری های کشف شده در تپه های سیالک متعلق به هزاره چهارم پیش از میلاد نشان می دهد که مردم این منطقه از ایران با نقره و ساخت صنایع دستی آشنا بوده اند. نقوش حکاکی شده بر روی نقره که توسط هنرمندان گذشته به جا مانده ، نشان دهنده روحیه ملی و پدیده های زمان آنها است. اعتقاد بر این است که ظروف و جواهرات نقره ای به کشورهای دیگر در دوره های ساسانی و سلجوقی صادر می شود.


کاشی کاری ایران


اگر هنر ساخت آجر میناکاری به 3500 سال قبل از برمی گردد ، اما آثاری که از زمان هخامنشی ساخته شده 500 Be ساخته شده است و آجرهای میانه کار با طرح های خاص ، دانش ایرانی در مورد این هنر را روایت می کند. مدتها پس از آن ، به ویژه ، در دوره های اسلامی ، این هنر از طریق برنامه های جدید همراه با طرح های جدید و روش های مختلف به عنوان رنگ های طلایی و منبت کاری هفت رنگ (به اصطلاح فارسی Mo-arragh) استفاده شد.


برچسب ها: خاتم کاری , فرش ایرانی , گلیم ایرانی ,
[ بازدید : 61 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 15 آبان 1399 ] [ 15:50 ] [ پرتقال ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]